VI Turystyczny Rajd na Orientację
Jesień Idzie 2001
Białobrzegi 21 października 2001
Protokół
Maciek Ostrowski (PInO 475) | Kierowniki sędzia główny imprezy, budowniczy EI i EII TS |
Leszek Herman Iżycki | Budowniczy etapów EII TS, EIII TS, transport |
Tomek Chodorski | Budowniczy etapów EI TP, EII TP, zapisy |
Anna Trykozko | Pomoc przy budowie etapów TS, transport, pomoc wszechstronna |
Czarek Długołęcki | Pomoc przy budowie etapów TP, transport, gastronomia, pomoc wszechstronna |
Kategoria
TP
Etap | Budowniczy | Długość | Limit | Ilość PK | pkt OInO |
I | T. Chodorski | 4000 m | 85 + 20 | 10 | 2 |
II | T. Chodorski | 4520 m | 90 + 25 | 9 + LOP(3) | 2 |
Kategoria TS
Etap | Nazwa | Budowniczy | Długość | Limit | Ilość PK | pkt OInO |
I | 3 x 2 | M. Ostrowski | 3480 m | 90 + 30 | 14 | 2 |
II | (Fort Benjaminov) | M. Ostrowski,
L. Herman-Iżycki |
1530 m | 60 + 20 | 5 + 9 + LOP(4) | 2 |
III | Widok z balonu obserwacyjnego | L. Herman-Iżycki | 5800 m | 120 + 30 | 11 + LOP(3) | 2 |
W kategorii TJ zgłosiły się 3 osoby, przy czym żadna z nich nie stawiła się na starcie wobec czegokategorii nie rozegrano.
Dla ciekawych: mapa etapu 3 w kategorii TJ
W kategorii TD zgłosiła sięjedna drużyna; jako że przy takim stanie rzeczy nie można było przeprowadzić rywalizacji została ona sklasyfikowana w kategorii TP po odpowiednim wydłużeniu limitów czasu.
W kategorii TS
drużyna w składzie Marcin Krasuski, Jan Cegiełka złożyła pisemny
protestdotyczący EI TS o treści:
Fort, 21.10.2001
Protest dot. etapu I dla TS
Protestujemy przeciwko ukaraniu naszego
zespołu (inne zespoły nas nie obchodzą) za potwierdzenie jakoby stowarzyszonego
punktu nr 4 na I etapie TS. Potwierdzając punkt sugerowaliśmy się położeniem
punktu pomiędzy grzbiecikami, a nie niewystępującymi w terenie drogami.
Mamy nadzieję, że organizatorzy zaprezentują
wysoki poziom sędziowania i anulują tę jawnie niesprawiedliwą decyzję.
Komisja odwoławcza złożona z budowniczych tras EI, EII i EIII protestu nie uznała, argumentując:
"Sporny PK 4 na etapie I TS jest pokazany na wycinku jako skrzyżowanie dróg. Treść wycinka jest aktualizowana w 1938 roku, w oryginale była to mapa w skali 1:25 000. Przechodząc wycinek od PK 3 do PK 4 można się zorientować, że w rzeczywistości zachowany jest w znacznym stopniu układ dróg, a układ poziomic ma charakter stosunkowo nie dokładny. Poprawne znalezienie PK 4 wymagało namierzenia go z istniejącej sieci skrzyżowań po dopasowaniu jej do skrzyżowań na wycinku. Potwierdzeniem poprawności położenia PK 4 jest precyzyjne nałożenie odpowiednich map podkładowych, gdzie skrzyżowanie z 1938 roku pokrywa się z odpowiednią granicą kultur.
W kategorii TP(*)
kol. Mariusz Siwiec i kol. AndrzejSzrejna zwrócili uwagę, iż punkt kontrolny nr 1 na etapie 2 nie istnieje w wyznaczonym na mapie miejscu. Postawiony obok lampion o symbolu SE stał na sąsiedniej dróżce. Uwaga została uwzględniona. Uznano, że rzeczywiście nastąpiła pomyłka przy rozstawianiu trasy. Za prawidłowy uznano zapis BPK (brak punktu kontrolnego) natomiast potwierdzenie SE traktowano jako potwierdzenie punktu stowarzyszonego
Zgłoszono uwagę dotyczącą lampionuo symbolu GX, obok którego rozstawiono punkt z trasy TS. Protest odrzucono ze względu na wyraźną różnicę w ustawieniu punktu - właściwy punkt stałna zboczu transzei, co widać na mapie, zaś punkt z trasy TS na wierzchołku wzniesienia.
(*)W kategorii TP protesty interpretowałbudowniczy
tras TP.
Przepraszamy za opóĄnienia związanez wydaniem niniejszego protokołu.
Zapraszamy na kolejne imprezy KTG Magury: Legend 2002 i Jesień Idzie 2002.
Masz pytania ? Napisz: