XLI Rajd „Puszcza Biała”
Porządzie, 17 kwietnia 2005
Na trasie etapu rozstawiono dwa punkty kontrolne, PK I oraz PK N, rozstawiono nieprawidłowo. Lampiony stały o 150 m na wschód w stosunku do prawidłowego położenia. Punkty te zostały anulowane, w związku z czym każdy zapis w karcie startowej dotyczący tych punktów (BPK, brak wpisu lub symbol lampionu źle postawionego) uznawany był za prawidłowy. Budowniczy trasy przeprasza uczestników za problemy wynikłe z pomyłki.
Jeden z zespołów w sposób nieprawidłowy zmieniał potwierdzenia PK. Z uwagi na charakter trasy (TS2TP) nie został on ukarany, ale sędzia zwraca uwagę, że w karcie startowej nie dopuszczalne są skreślenia. Zmiany potwierdzenia dokonuje się zgodnie z regulaminem: w dowolnym momencie trasy można wpisać prawidłowe potwierdzenie w pierwszą wolną kratkę na karcie startowej – uznawane jest to jako zmiana potwierdzenia (za 10 pkt. karnych) i liczy się ostatni wpis dotyczący danego punktu kontrolnego. Skreślenia na karcie startowej mogą zostać potraktowane jako próba podrabiania karty startowej i ukarane dyskwalifikacją drużyny.
Pojawiły się wątpliwości co do interpretacji zapisu „Należy potwierdzić 20 PK [...]” gdy na mapie zaznaczono więcej niż 20 PK. Sędzia skonsultował się z członkami KInO ZG w sprawie możliwości potwierdzenia większej ilośći PK od rządanej. Zgodnie z obowiązującą interpretacją przepisów jeśli organizator wyznaczy ilość punktów do potwierdzenia to każdy dodatkowy punkt kontrolny jest traktowany jako punkt spoza trasy (punkt mylny). Ta interpretacja została zastosowana przy ocenianiu trasy. Tym niemniej sędzia zobowiązuje się wystąpić do KInO ZG o uściślenie przepisów w tej kwestii.
Lp. |
Drużyna |
Skład |
A T5 |
K U4 |
K W3 |
S S7 |
D R2 |
F R9 |
C T2 |
H S5 |
H P7 |
C W2 |
P R7 |
J L7 |
J W4 |
G S6 |
L P8 |
R W5 |
E N5 |
B N6 |
M R6 |
O N3 |
(PM) |
(TS) |
(TM) |
+10% |
(DT) |
T(1) |
T(10) |
(PK) |
(TMWiM) |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
|
Sławomir Otap |
A T5 |
K U4 |
K W3 |
S S7 |
D R2 |
F R9 |
C T2 |
H S5 |
|
C W2 |
P R7 |
J L7 |
|
G S6 |
L P8 |
R W5 |
E N5 |
B N6 |
M R6 |
O N3 |
|
09:50 |
14:49 |
+ |
299 |
24 |
|
24 |
1000 |
2 |
KTE TRAMP |
Tomasz Dombi |
A T5 |
K U4 |
K W3 |
S S7 |
D R2 |
F R9 |
C T2 |
H S5 |
H P7 |
C W2 |
P R7 |
J L7 |
|
G S6 |
L P8 |
R W5 |
E N5 |
B R3 |
M R6 |
O N3 |
|
12:08 |
16:36 |
|
268 |
18 |
|
43 |
988 |
3 |
WAKK Habazie |
Marek Wagner |
A T5 |
K U4 |
K W3 |
S S7 |
D O8 |
F R9 |
C T2 |
H S5 |
H P7 |
C W2 |
P R7 |
J L7 |
J W4 |
G S6 |
L P8 |
R W5 |
E N5 |
B R3 |
M R6 |
O N3 |
|
10:57 |
17:36 |
|
399 |
70 |
79 |
970 |
416 |
4
|
Koło PTTK nr 1 przy PW |
Celestyna Meryn |
A T5 |
K U4 |
K W3 |
S S7 |
D R2 |
F U2 |
C T2 |
H S5 |
|
C W2 |
P R7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
O E5 |
|
10:38 |
16:35 |
|
357 |
70 |
37 |
1120 |
323 |
5
|
Doskonała Mobilność Kapitału |
Dorota Milczarek |
A T5 |
|
|
|
D O8/R2 |
|
C T2 |
H X4 |
|
|
|
J A2 |
|
G B9/S6 |
|
|
|
|
|
O N3 |
M1 |
10:23 |
14:57 |
|
274 |
24 |
|
1204 |
272 |
Opis Tabeli: w pierwszym wierszu podano prawidłowy opisy i kody lampionów (wymagane było 18 wpisów, każdy następny traktowany jako punkt mylny; kody i wpisy punktów anulowanych nie zostały uwzględnione w tabeli); w kolejnych wierszach podano wpisy, które sędzia znalazł w kartach startowych (kolejność wpisów nie związana z kolejnością potwierdzeń); jeśli wpis z jakichś względów okazał się nieprawidłowy to w kolejnym wierszu podano ilość punktów karnych; Oznaczenia: 90 – brak punktu kontrolnego w karcie startowej (dla uproszczenia wpisywano w kolejne wolne pola); (zm) 10 – zmiana potwierdzenia; (s) 25 – potwierdzenie punktu stowarzyszonego zamiast dobrego; (pm) 30 – potwierdzenie punktu mylnego (nie należącego do trasy); Kolumny: (PM) – punkty nie należące do trasy; (TS) – czas startu drużyny; (TM) – czas mety drużyny, (+10%) - regulaminowe zwiększenie limitu czasu, (DT) – czas przejścia trasy przez drużynę; T(1) – spóźnienie w limicie spóźnień; T(10) – spóźnienie po limicie spóźnień; (PK) – łączna ilość punktów karnych uzyskana na trasie; (TMWiM) – ilość punktów przeliczeniowych do klasyfikacji Konkursu o Tytuł Mistrza Warszawy i Mazowsza